انجام پایان نامه مدیریت تربیت بدنی
در ادامه آموزش انجام پایان نامه مدیریت تربیت بدنی در این بخش سعی در ارائه نمونه پیشنهادات پایان نامه داریم تا علاقه مندان به انجام پایان نامه مدیریت تربیت بدنی بتوانند با ذکر منبع از این مطلب در انجام پایان نامه ارشد و دکتری خود استفاده نمایند. انجام پایان نامه مدیریت تربیت بدنی حاضر در بهمن 93 در دانشگاه شاهرود به سرانجام رسیده است.
پیشنهادات تحقیق
5-4-1 پیشنهادات کاربردی
بنابراين با توجه به اكتسابي بودن بخش قابل توجهي از مهارت ها و قابليت هاي هوش فرهنگي، مدیران و برنامه ریزان مي توانند در برنامه هاي آموزش و توسعه مديران جايگاه ويژه اي براي تقويت اين نوع از هوش در نظر بگيرد و با بهره گيري از آموزش هاي رسمي و غير رسمي در جهت بهبود مهارت هاي شناختي و رفتاري مديرانشان گام بر دارند.
باید توجه شود که پرورش هوش فرهنگي تنها از توسط افراد واجد صلاحيت مانند روانشناسان حرفه¬اي قابل انجام است و بهبود هوش فرهنگي بايد در راستاي برنامه جامع پرورش راهبردي منابع انساني سازمان و در كنار ساير جنبه هاي اين برنامه صورت گيرد. از جمله اين روش ها براي پرورش و تقويت هوش فرهنگي مراحلي است كه توسط ارلي و موساكوفسكي (2004) ارائه گرديده است. به عقيده اين دو محقق براي تقويت هوش فرهنگي لازم است پس از سنجش اين نوع هوش در افراد و تعيين نقاط قوت و ضعفشان، برنامه آموزشي لازم انتخاب گردد. يعني چنانچه هوش فرهنگي رفتاري فرد در سطح پايين تري مي باشد، در كلاس هاي مربوط به رفتار شركت نمايد و يا چنانچه در بعد شناختي يا دانشي ضعيف است، توان استدلال استقرايي و قياسي فرد پرورش داده شود.
پیشنهاد می شود از توصیه های ارلي و موساكوفسكي (2004) برای تقویت هوش فرهنگی مدیران استفاده شود :
گام اول: فرد در شروع تلاش برای پرورش هوش فرهنگی، نقاط قوت و ضعف خود در این زمینه را بررسی می کند. در این گام نتایج حاصل از اندازه گیری هوش فرهنگی در اختیار فرد قرار می گیرد.
گام دوم: شخص متناسب با نقاط ضعفش، برنامه های آموزشی لازم را انتخاب می کند. برای مثال، فردی که فاقد هوش فرهنگی فیزیکی است، در کلاس های مربوط به رفتار شرکت می کند یا کسی که در بعد شناختی ضعف دارد، توان استدلال استقرایی و قیاسی خود را پرورش می دهد.
گام سوم: آموزشی که در گام پیشن تعیین شد، به مرحله اجرا گذاشته می شود. اگر فرد از لحاظ جنبه انگیزشی دارای مشکل است، به او یک سری تمرینهای ساده داده می شود؛ مانند این که در یک کشور غریب از کجا و چگونه می خواهد روزنامه مورد نظرش را بیابد.
گام چهارم: فرد منابع لازم را برای پشتیبانی از رویکردی که انتخاب کرده است و قصد تقویت آن را دارد فراهم می کند.
گام پنجم: در این گام بر مبنای نقاط قوت و نقاط ضعف باقیمانده، فرد به تکمیل مهارتهایش اقدام می کند. برای مثال، اگر نقاط ضعف جنبه تحلیلی دارد، نخست باید رویدادها را ببیند و سپس تشریح کند که چه الگوهایی باید مورد استفاده قرار گیرد.
گام ششم: شخصی که وارد یک موقعیت فرهنگی جدید می شود، باید بر جوّ غریبانه آن غلبه کند. بنابراین، با مواجه کردن فرد با موقعیتهای جدیدِ فرهنگی، به او کمک می کنیم تا مهارتهای کسب شده و نحوه به کارگیری آنها را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد. پس از این ارزیابی ممکن است در حوزه های خاصی خود را نیازمند آموزش بیشتری ببیند.
5-4-2 پیشنهادات پژوهشی
پیشنهاد می شود در پژوهش های آتی، به بررسی هوش فرهنگی دانشجویان پرداخته شود.
پيشنهاد مي گردد مدل تحقيق حاضر در سازمانهای دیگر (بیمارستان و … ) نيز مورد آزمون قرار گيرد.
پيشنهاد مي گردد رابطه¬ی هوش فرهنگی مدیران و عملکرد آنها مورد مطالعه قرار گیرد.
ارائه مدل بومی موفقیت هوش فرهنگی مدیران
در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه مدیریت تربیت بدنی با ما در ارتباط باشید.