انجام پایان نامه مدیریت بدن
در این بخش سعی داریم تا با ارائه نمونه پیشنهادات و محدودیت ها در انجام پایان نامه مدیریت بدن نحوه نگارش پایان نامه در این رشته را بیشتر آموزش دهیم. انجام پایان نامه مدیریت بدن حاضر در زمستان 93 در دانشگاه علامه به سرانجام رسیده است. علاقه مندان به انجام پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی می توانند با ذکر منبع از این نمونه در انجام پایان نامه با موضوع مدیریت بدن خود استفاده نمایند.
پیشنهادها
انجام پایان نامه مدیریت بدن حاضر را می توان در واقع نخستین گام راهی دانست، که پژوهشگران، دانشجویان و همهی علاقهمندان و دغدغهمندان به این مباحث که از پشتوانهی مبانی دانش ارتباطات نیز برخوردار میباشند، می توانند ادامه دهندهی آن باشند.
بهتر بود که انجام پایان نامه مدیریت بدن حاضر در قالب مقایسه ای بین یک کلانشهر و کرمانشاه صورت می گرفت تا امکان بررسی تفاوتهای فرهنگی بیشتر فراهم می شد.
در صورتی که وجهی کیفی به کار اضافه می شد و برای مثال گفتمانهای رسانه ای در ارائه مدل مطلوب زیبایی در نسبت با فرهنگ ایران بررسی می شد می توانستیم یافته های کمی را در درون منطق گفتمانی زیبایی مورد بررسی قرار دهیم.
پدیدارشناسی ذهنی زیبایی بدن و نسبتش با تبلیغات و اضطراب بدنی در کنار یافته های کمی این امکان را فراهم می کرد که وجوه عینی و معنایی یکدیگر را تکمیل کرده و تبیینی جامع تر ارائه شود.
اگر این امکان وجود می داشت که متغییرهایی از قبیل سرمایه فرهنگی و سبک زندگی مورد سنجش قرار می گرفتند فهم ارتباطاتی از این متغییرهای جامعه شناختی کمک بیشتری به پژوهش می کرد لذا با توجه به حجم پرسشنامه این امکان فراهم نشد.
نکته مهمی که به بنیاد این مسائل مربوط می شود، این است که ما دچار شکافی بین عرصه های گفتمانی و غیر گفتمانی در جامعه خود هستیم و این امر به عرصه پژوهش های علمی هم وارد شده است. در عمل، اتفاقاتی در جامعه رخ می دهند که امکان گفتگو درباره آنها وجود ندارد و حتی واژگان مناسب برای این گفتگو نیز ابداع نشده اند یا نمی شوند. بخشی از این مساله به الزامات سیاسی باز می گردد و بخشی به محدودیتهای فرهنگی. مادامی که با این الزامات و محدودیتها به شیوه ای عقلانی برخورد نشود نمی توان به درک ماهیت آنها پی برد. یکی از دلایل عدم وجود تحقیقات کافی درباره مسائلی نظیر مسئله مورد بحث در تحقیق حاضر همین شکاف بین دو عرصه مذکور است. لذا پیشنهاد می شود از یکسو نهادهای تصمیم ساز در عرصه های فرهنگی و سیاسی کشور، به بازنگری در نوع مواجهه خود با این واقعیتهای غیر قابل انکار دست بزنند و با استفاده از رسانه ها و سایر ابزارهای در دسترس به نوعی گفتگوی عقلانی درباره این مسائل مجال بروز بدهند و از سوی دیگر محققان و دست اندرکاران عرصه های علمی با پرداخت بیشتر به این نوع موضوعات زمینه ساز این نوع پرداخت عقلانی به مسائل شده و به سیاستهای کلان فرهنگی کشور در مورد این مسائل جهت عقلانی تری ببخشند .
اما آنچه می تواند برای تحقیقات بعدی در این خصوص از اهمیت برخوردار باشد، امکان جلب اعتماد پاسخگویان است. گرچه این مساله در خصوص تمامی تحقیقات ضروری است اما با توجه به نکات خاصی که در چنین تحقیقاتی مورد بررسی قرار می گیرند و بعضا صحبت از آنها امری شرم آور به نظر می رسد، به نظر می رسد جلب اعتماد پاسخگویان در اینگونه موارد اهمیت بیشتری پیدا می کند. به نظر می رسد این فرآیند اعتماد سازی در تحقیقات کیفی به نحو بهتری صورت گیرد. نوع رابطه پرسشگر و پاسخگو در این نوع تحقیقات امکانات بیشتری برای ایجاد اعتماد در اختیار هر دو طرف می گذارد. به ویژه می توان گفت در این نوع تحقیقات با توجه به ماهیت رابطه، پاسخگویان کمتر دچار خود سانسوری می شوند و این امر در مورد مسائلی فوق العاده شخصی و تابوهای اجتماعی اهمیت بسیاری دارد. همچنين ماهوارهها با توجه به تازگي، تنوع و تعداد پیام های که پخش مي کنند رسانه ملي را ضعيف و دچار مشکل مي سازند و جدايي مردم از رسانه ملي را موجب مي شوند و چون تلويزيون هاي ماهواره اي اکثراً جانبدارانه و از شيوه «القاي پيام» و «بي طرفي کاذب» در پخش پیام ها استفاده مي کنند، سعي مي کنند از طريقي جز منطق و استدلال بر ذهن افراد تاثير بگذارند تا ذهنيت ديگري براي او شکل دهند. درنتيجه با توجه به حضور رقيب هاي خارجي و وضعيت حاضر صدا و سيما زمينه هاي تضعيف روند اجتماعي شدن و اعتماد سازي مخاطبان وجود دارد. پس با توجه به ضرورت و اهميت آنچه که گفته شد با شناسايي دقيق و علمي عواملي که سبب استفاده، رضامندي و اعتماد مخاطبان به پیام ها تلويزيون هاي ماهوارهاي مي شود مي توان برنامه ريزي هاي مناسب و دقيق تري در رابطه با نيازهاي مخاطبان و جلب و نگهداري توجه آنان به رسانه ملي را انجام داد و جامعه را هر جه بيشتر در مسير انسجام و همبستگي قرار داد. با توجه به نتايج اين تحقيق در مورد مخاطبان و توجه به اخبار ماهواره ها پيشنهاد مي شود که برنامه هايي درباره شناخت رسانه هاي (داخلي و خارجي) که با آنها سروکار داريم توليد شود مهمتر از آن نگاه به مخاطب به عنوان موجودي که فعال و داراي توانايي تفکر و تصميم گيري است از يک سو، و شناخت مخاطبان با توجه به تنوع قومي، مذهبي، فرهنگي و پيش زمينه هاي فرهنگی آنها از سوي ديگر، براي توليد و پخش برنامه هاي مناسب ضرورتي اجتناب ناپذير است.
در این زمینه به خصوص لزوم محدود تر کردن موارد در تحقیقات کمی و پهنا نگر اهمیت دارد . می دانیم که تحقیقات کمی از قدرت تحقیقات کیفی برای رسوخ به عمق مطالب برخوردار نیستند اما آنچه معمولا مورد غفلت قرار می گیرد این است که از لحاظ گسترده پرداختی موضوع نیز همین امر صحت دارد. در واقع در تحقیقات کیفی امکان پرداخت بهتر به موضوعات متنوع تری نیز وجود دارد. کثرت مضامین پرداختی در یک تحقیق هم موجب سردرگمی پاسخگویان خواهد شد و هم پرسشگران را کمتر بر کار خود متمرکز خواهد نمود .
در این موارد به ویژه لازم است که حتما از پرسشگران خانم برای پرسش از زنان و دختران استفاده شود. ماهیت موضوعات مطروحه در چنین تحقیقاتی چنین انتخابی را تا حد زیادی اجتناب ناپذیر می کند .
پخش برنامه های مسند و دعوت از متخصصین و پزشکان در صدا و سیما در خصوص پیامدهای جراحی و… و ایجاد قوانین سفت و سخت در تبلیغات صدا و سیما که اجازه پخش وسایل آرایشی و کنترل وزن که مطابق واقعیت نیستند و برای سلامتی مضر هست را ایجاد کنند.
محدودیتها در انجام پایان نامه مدیریت بدن حاضر
باید اشاره کرد تعمیم هر اندازه هم که ممکن باشد در نهایت از مرزهای شهر کرمانشاه فراتر نمی رود . به عبارت دیگر از آنجا که جامعه آماری ما منحصر به افراد شهر کرمانشاه است. در نهایت تعمیم نتایج ما نیز منحصر به همان جامعه آماری خواهد بود.
ضمنا نفس سوالات مربوط به جراحی زیبایی قسمت های مختلف بدن و اساسا خود بدن تا حدی مساله برانگیز است. نوعی شرم از صحبت درباره اعضای خاصی از بدن همواره دامنگیر رابطه پرسشگر با پاسخ دهندگان بود. گاه پاسخگو حتی از بیان اینکه به عمل جراحی کدام قسمت از بدن خود می پردازد طفره می رفت. به عبارت دیگر اموری در جامعه در سطح عینی جریان دارند که به دلایل مختلف به زبان و بیان نمی یایند و این امر امکان بررسی علمی اینگونه واقعیات را با چالش مواجه می کند .
تلاش بسيار زياد محقق براي تحديد موضوع و در نتيجه نبود امكان يك تحقيق همه جانبه
عدم همکاری پاسخگویان و حتی مسئولین و متصدیان و پزشکان در این زمینه… و ارائه اطلاعات درست در این زمینه….ارائه ندادن آمار درست از جراحی های زیبایی
خستگی زود پاسخگویان در حین پاسخ دادن به سوالات پرسشنامه
سطح پایین سواد پاسخگویان برای پر کردن پرسشنامه
در صورت نیاز به مشاوره با ما در ارتباط باشید.