انجام پایان نامه با موضوع مدیریت فروشگاه های زنجیره ای
به منظور آشنایی دانشجویان با انجام پایان نامه با موضوع مدیریت فروشگاه های زنجیره ای در این بخش نمونه فصل 5 پایان نامه ارائه نموده ایم. علاقه مندان به انجام پایان نامه با موضوع مدیریت فروشگاه های زنجیره ای می توانند با ذکر منبع از این فایل در انجام پایان نامه مدیریت خود استفاده نمایند. در صورت نیاز به مشاوره با ما در ارتباط باشید.
پيشنهادات
به منظور بررسي متغير هاي جمعيت شناختي در انجام پایان نامه با موضوع مدیریت فروشگاه های زنجیره ای حاضر، متغير هاي جنسيت، سن، تحصيلات، شغل، ميزان درآمد و تاهل مورد بررسي قرار گرفتند كه در ادامه به خلاصه اي از آنها مي پردازيم.
در نمونه مورد بررسي 68 درصد نمونه را زن و 32 درصد نمونه را مرد تشكيل مي دهد.
سن:
بر حسب سن 7 درصد در فاصله سني 19سال به پايين
16 درصد در فاصله سني 24-19
25 درصد در فاصله سني 30-24 29
درصد در فاصله سني 35-30
12 درصد درفاصله سني 40-35
11 درصد در فاصله سني بالاي 40 سال مشاهده مي شود.
همانطور كه مشاهده مي شود بيشتر پاسخ دهندگان در فاصله سني 35-30 سال قرار دارند.
سطح تحصيلات:
متغيير اساس اين متغيير 27 درصد پاسخ دهندگان زير ديپلم
55 درصد داراي مدرك كارشناسي
14 درصد داراي مدرك كارشناسي ارشد
4 درصد داراي مدرك بلاتر از كارشناسي ارشد مي باشد .
در اين ميان مي توان ديد بيشتر پاسخ دهندگان داراي مدرك كارشناسي هستند.
وضعيت تاهل :
بر اساس اين متغيير 84 درصد پاسخ دهندگان متاهل و 16 درصد مجرد هستند.
همانطور كه مشاهده مي شود بيشتر پاسخ دهندگان متاهل مي باشند.
وضعيت شغل:
12 درصد پاسخ دهندگان داراي شغل آزاد
22 درصد كارمند
16 درصد دانشجو
38 درصد خانه دار
4 درصد معلم
8 درصد سرباز هستند.
بر حسب درآمد :
9 درصد پاسخ دهندگان داراي درآمد بالاتر از 1500000 تومان
45 درصد پاسخ دهندگان داراي درآمد 1500000-900000 تومان
26 درصد پاسخ دهندگان داراي درآمد 900000-500000 تومان
20 درصد داراي درآمد پايين 500000 مي باشند.
توزيع فراواني تجربه خرید مصرف کنندگان از فروشگاه:
. همانطور که مشاهده می شود، 66 نفر از مصرف کنندگان اذعان داشتند که تجربه خرید از فروشگاههای یاران دریان را دارند.
30 نفر از مصرف کنندگان گفتند که از فروشگاه های زنجیره ای اتکا خرید می کنند.
عوامل موثر بر انتخاب فروشگاه زنجیره ای از نگاه مصرف كنندگان:
مصرف کنندگان اذعان داشتند که عامل قیمت بیشترین تاثیر را در انتخاب فروشگاه زنجیره ای برای خرید دارد، و تبلیغات تاثیر چندانی بر تصمیم گیری انتخاب فروشگاه زنجیره ای از جانب مصرف کنندگان ندارد.
عوامل موثر بر IMC از نگاه مصرف كنندگان در فروشگاه هاي زنجيره اي :
از خريداران داخل فروشگاه ها خواسته شد كه به معيارهاي موثر در انتخاب فروشگاه هاي شهروند، اتكا، رفاه و ياران دريان از 1(كمترين امتياز) تا 5 (بيشترين امتياز) نمره بدهند..
یاران دریان از نظر کیفیت محصولات مورد پسند مصرف کنندگان است و از لحاظ قیمت مناسب، ضعیف تر از دیگر فروشگاه ها است.
بازار مداری
همانطور كه در فصل 4 به آن اشاره شده است، متغيرهاي تحقيق كه ممكن است بر ميزان بازار مداري تاثيرگذار باشند بدين ترتيب هستند:
• توانايي سود دهي.
• نسبت رشد فروش نسبت به سال قبل.
• رضايت كاركنان.
• عملكرد كلي كسب و كار.
• ارائه سبد کالا.
• میزان آگاهی از وضعیت بازار.
• توجه به وضعیت اقتصادی اجتماعی.
چنانچه پيش تر گفته شد، اگر ميزان Exact Sig. متغيري بيشتر از 0.05 باشد، بدان معناست كه تاثير چنداني بر متغير اصلي، يعني بازار مداري ندارد و پاسخ دهندگان تقريبا نسبت به اين موضوع “بي نظر” بوده اند. بدين ترتيب تنها متغير “رضايت كاركنان” با مقدار Exact Sig. 0.097 بر ميزان شدت بازار مداري بودن فروشگاه هاي زنجيره اي بي تاثير است و توانايي سود دهي ، نسبت رشد فروش نسبت به سال قبل ،رضايت كارمنان ،عملكرد كلي كسب و كار، ارائه سبد کالا،ميزان آگاهي از وضعيت بازار،توجه به وضعيت اقتصادي اجتماعي متغيير هايي هستند كه بر روي متغير بازار مداري موثر هستند.
همچنين پاسخ دهندگان با تاثير گذاري متغير هاي “ارائه سبد كالا” و ” اطلاعات از وضعيت بازار” بر روي بازار مداري فروشگاه هاي زنجيره اي مخالف هستند.
همچنين مدیران فروشگاه اذعان داشتند که 2 متغیر ” نسبت رشد فروش نسبت به سال قبل” و “عملکرد کلی کسب و کار” بیشترین تاثیر را بر سازه ی بازار مداری داشتند و متغیرهای “ارائه سبد کالا” و ” میزان آگاهی از وضعیت بازار” از نظر مدیران فروشگاه تاثیر چندانی بر بازار مداری ندارند.
مشتری مداری
همانطور كه پيش تر ذكر شده است متغيرهايي كه ممكن است بر ميزان مشتري مداري تاثيرگذار باشند، بدين ترتيب هستند:
1) ارائه خدمات به مشتری.
2) طراحی مجدد فرآیندها.
3) کسب اطلاعات مشتری جهت ایجاد ارزش افزوده.
4) احترام به مشتری.
5) ارتباط اثر بخش با مشتری.
6) خدمات پس از فروش و تسهيلات درون فروشگاهي.
همانطور كه در فصل 4 گفته شد، اگر ميزان Exact Sig. متغيري بيشتر از 0.05 باشد، بدان معناست كه تاثير چنداني بر متغير اصلي، يعني مشتري مداري ندارد و پاسخ دهندگان تقريبا نسبت به اين موضوع “بي نظر” بوده اند. بدين ترتيب تنها متغير” كسب اطلاعات مشتري” با مقدار Exact Sig. 0.422 بر ميزان شدت مشتري مداري بودن فروشگاه هاي زنجيره اي بي تاثير است و متغييرهاي ارائه خدمات به مشتری، طراحی مجدد فرآیندها، احترام به مشتری، ارتباط اثر بخش با مشتری، خدمات پس از فروش و تسهيلات درون فروشگاهي، بر روي متغير بازار مداري موثر هستند.
همچنين پاسخ دهندگان غير از متغير ” كسب اطلاعات مشتريان” با تاثيرگذاري باقي متغيرها بر روي مشتري مداري موافق هستند.
همچنين مدیران فروشگاه متغیر” ارائه خدمات به مشتری” را بر روی سازه ی مشتری مداری موثر تر از دیگر متغیر ها می دانند.
برند مداری
متغيرهاي تاثيرگذار بر ميزان برند مداري بدين ترتيب هستند:
1) وجود واحد مدیریت برند.
2) نقش برند در ایجاد ارتباط با مشتریان.
3) رضایت تامین کنندگان.
4) نقش برند در درآمد فروش.
5) نقش برند در میزان رضایت.
6) تاثیر برند در عملکرد کلی کسب و کار.
7) نقش برند در میزان خرید مشتریان.
8) ویژگی های موثر بر برند.
در بين متغييرهاي بالا تنها متغير” نقش برند در ايجاد ارتباط با مشتريان” با مقدارExact Sig. 0.091 به دليل اينكه بزرگتر از 0.05 مي باشد، بر ميزان شدت برند مداري بودن فروشگاه هاي زنجيره اي بي تاثير است و متغيرهاي ،وجود واحد مدیریت برند، نقش برند در ایجاد ارتباط با مشتریان، رضایت تامین کنندگان، نقش برند در درآمد فروش، نقش برند در میزان رضایت، تاثیر برند در عملکرد کلی کسب و کار، نقش برند در میزان خرید مشتریان ،ویژگی های موثر بر برند بر روي متغير بازار مداري موثر هستند.
همچنين پاسخ دهندگان غير از متغير ” نقش برند در ايجاد ارتباط با مشتريان ” با تاثيرگذاري باقي متغيرها بر روي مشتري مداري موافق هستند.
همچنين در پی بررسی متغیرهای برند مداری، مدیران فروشگاه اظهار داشتند که بیشترین تاثیر برند بر روی ” میزان رضایت مشتریان” می باشد. و معتقدند که کمترین تاثیر برند بر روی رضایت تامین کنندگان می باشد.