انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی
در این بخش از آموزش انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی سعی در ارائه نمونه پیشنهادات پایان نامه ارشد داریم تا علاقه مندان به انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی بتوانند با نحوه نگارش این بخش از پایان نامه بیشتر آشنا شوند. انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی حاضر در سال 93 در دانشگاه علامه به سرانجام رسیده است. دانشجویان می توانند با ذکر منبه از آن در انجام پایان نامه خود استفاده نمایند.
پیشنهادها:
الف) پیشنهادهای کاربردی
با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش می توان کاربردها و رهنمودهای آموزشی به شرح زیر ارائه داد:
1. غالباً معلمان با روش های سنتی سنجش آزمون های مداد و کاغذی آشنا هستند و شناخت نظام مند و کافی از روش های جدید و اصیل سنجش مانند سنجش عملکردی ندارند، و یکی از دلایلی که این آزمونها را بکار نمی گیرند عدم اطلاع از نحوه ی ساخت آنهاست، بنابراین پیشنهاد می شود تا از طریق دوره های آموزشی ضمن خدمت، شناخت و آگاهی لازم در زمینه تهیه و ساخت، نحوه اجرا و ارزشیابی سنجش های عملکردی به ویژه آزمون های عملکردی سازنده گرایی به معلمان ارائه گردد.
2. با توجه به یافته های پژوهش که نشان داد آزمون های عملکردی در پایه های بالاتر تاثیر بیشتری دارند لذا به مؤلفان کتاب درسی ریاضی پیشنهاد می شود که در تهیه و تألیف کتب پایه های بالاتر دوره ی ابتدایی، عمدتاً بر تهیه آن نوع مطالبی تمرکز کنند که اولاً: موردنیاز زندگی واقعی دانش آموزان باشند، ثانیاً قابلیت اندازه گیری و سنجش از طریق آزمون های عملکردی سازنده گرا را داشته باشند.
3. با توجه به اینکه روش های سنجش تابع هدف های سنجش است، بنابراین به برنامه ریزان درسی، مربیان و معلمان پیشنهاد می شود قبل از به کارگیری هر گونه روش سنجش، هدف های سنجش، موضوع مورد سنجش، ویژگی های یادگیرندگان و سایر ملاحظات مربوطه را در نظر گیرند.
4. از آنجایی که والدین دانش آموزان با روش های سنتی سنجش (آزمون های مداد و کاغذی) نسبتاً آشنا هستند و در طی دوران تحصیل خود نیز مشمول این روش های سنجش قرار گرفته اند، در نتیجه به آزمون های مداد و کاغذی مرسوم و نتایج آن ها عادت نموده و ممکن است تلقی آن ها از سنجش صرفاً نمرات درسی و کارنامه حاصل از این روش های سنجش باشد، بنابراین پیشنهاد می شود که شناخت و آگاهی لازم درباره اهمیت فرایند یادگیری و نقش سنجش های اصیل در تحقق فرایند و فرآورده یادگیری به والدین دانش آموزان ارائه گردد تا احیاناً به کارگیری روش های جدید سنجش با واکنش های منفی از جانب والدین صورت نگیرد.
ب) پیشنهادهای پژوهشی
با توجه به یافته ها، پیشنهادهایی برای انجام پژوهش های بعدی به شرح زیر ارائه می گردد:
1. پیشنهاد می شود که پژوهش هایی مشابه با پژوهش حاضر انجام گیرد تا با کمک نتایج این پژوهش ها، فهم کامل تری در زمینه تأثیر آزمون های عملکرد بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان حاصل گردد.
2. پیشنهاد می شود برای سایر درس هایی که محتوای آن ها امکان استفاده از آموزش و سنجش مبتنی بر عملکرد را داراست پژوهش های مشابهی انجام گیرد.
3. پژوهش هایی در مقاطع و رشته های تحصیلی و در سطوح وسیع تری انجام شود.
4. پیشنهاد می شود تا پژوهش هایی مشابه با پژوهش حاضر در استان ها و مناطق دیگر کشور انجام گیرد.
محدودیت ها:
یافته های این پژوهش برای درس ریاضی دانش آموزان سوم و ششم ابتدایی شهرستان لردگان قابل تعمیم می باشد و در به کارگیری آن ها برای سایر موارد با احتیاط عمل شود.
در صورت نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه آموزش و پرورش ابتدایی با ما در ارتباط باشید.