نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد pdf
در این بخش از آموزش انجام پایان نامه سعی داریم با ارائه نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد pdf در شته علوم انسانی دانشجویان علاقه مند را یاری نماییم. نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد pdf در بحث حوزه می باشد. جهت دانلود رایگان پایان نامه علوم انسانی می توانید به انتهای همین مطلب مراجعه نمایید. لازم به ذکر است استفاده از این فایل در انجام پایان نامه علوم انسانی و یا هر پژوهش دیگری با ذکر منبع مجاز می باشد.
خلاصه تحقيق
در فصل اول تحقيق به اين نكته پرداختيم كه تبليغات سنتي ديني داراي اقتضائات و ويژگيهايي است كه رسانه تلويزيون از آن برخوردار نميباشد و از طرف ديگر بنا به اعتقاد صاحبنظراني همچون پستمن ذات و ماهيت اينجهاني و سرگرمكننده تلويزيون با دين تناقض دارد و ورود تلويزيون به عرصه تبليغات ديني باعث تبديل يك برنامه قدسي به آئيني مادي ميشود. بنابراين هدف محقق در اين تحقيق دستيابي به ديدگاه و نظرات دو گروه پاسخگو (استادان و روحانيان) در اين خصوص ميباشد كه آيا رسانه تلويزيون وسيله مناسبي براي تبليغ ديني ميباشد و اگر تلويزيون وسيله مناسبي براي تبليغ ديني است، برنامههاي ديني تلويزيون از نظر محتوا، ارائه، اجرا و ساير متغيرها بايد واجد چه ويژگيهايي باشد.
شناسايي نقاط اشتراك و افتراق دیدگاهها و عقاید دو گروه استادان و كارشناسان مسائل ديني در خصوص تدوين الگويي مطلوب توليد برنامههاي ديني تلويزيوني ايران و شناخت جايگاه دين در رسانه تلويزيون از ديدگاه متخصصان ارتباطات و كارشناسان مسائل ديني از اهداف اين تحقيق ميباشد.
دو سؤال به عنوان سوالهاي اصلی تحقیق مطرح شده است که سرانجام بر مبناي یافتههاي فصل چهارم باید به آنها پاسخ داده شود. این سؤالها عبارتند از:
1- جايگاه دين در رسانه تلويزيون از ديدگاه متخصصان ارتباطات و كارشناسان مسائل ديني چيست ؟
2- الگوي مطلوب ساخت برنامههاي ديني تلويزيوني از ديدگاه متخصصان ارتباطات و كارشناسان مسائل ديني داراي چه ويژگيهايي است ؟
در فصل دوم ابتدا تصويري جامع از تحقيقات پيشين ارائه شد و سپس در بخش ادبيات تحقيق سعي شد تلويزيون ديني، دين رسانهاي، ديدگاههاي موافق و مخالف در خصوص حضور دين در تلويزيون در ايران و جهان مورد بررسي قرار گيرد.
در بخش مبانی نظري با تشریح جامع نظریههاي دين و رسانه، نظريههاي جامعهشناسي(كاركردگرايي ساختي)، و نظريات ارتباطات(كاشت و استفاده و رضامندي) تصویري جامع از پایههاي نظري و تئوریک تحقیق ارائه کردیم. سرانجام در بخش چارچوب نظري تحقیق به نظريات دين و رسانه پرداختیم.
با توجه به این نکته که در روش کیو محقق در پی سنجش ذهنیت افراد است و ذهنیت و علائق و سلایق امري شخصی و درونی است وقابل پیشبینی نیست، لذا این تحقیق فاقد فرضیه است.
سرانجام در فصل سوم به روش شناسی تحقیق و تشریح هر کدام از تعاریف مطرح در آن پرداختهایم. چرا که یکی از مهمترین بخشهاي تحقیق علمی روششناسی و متد دستیابی به نتایج آن است. بدون متدولوژي تحقیق، نتایج بررسی و تحلیلهاي مربوطه معتبر و قابل تعمیم نخواهد بود.
محقق براي دستیابی به نقاط افتراق و اشتراك دیدگاه ها نظرات و عقاید دو گروه آکادمیک و تجربی رسانه یعنی اساتید و صاحبنظران ارتباطات و روحانيان با تجربه در عرصه برنامههاي ديني تلويزيون ناگزیر به انجام مرحله اجرایی علمی تحقیق و استفاده از روش کیو است.
روش کیو، فنی است که پژوهشگر را قادر میسازد تا ادراکات و عقاید فردي را شناسایی و طبقهبندي کند و همچنین به دستهبندي گروههاي افراد بر اساس ادراکاتشان بپردازد. هدف این فن، آشکار ساختن الگوهاي مختلف تفکر است، نه شمارش تعداد افرادي که تفکرهاي مختلفی دارند، این ویژگی روش کیو را به روشهاي کیفی نزدیک میکند زیرا از روشهاي آماري مانند تحلیل عاملی و تحلیل مؤلفههاي اصلی براي دستهبندي افراد کمک میگیرد.
این تحقیق از نوع”Q با ساختار” است، یعنی گویهها بر مبناي نظریههاي دين و رسانه ساخته شدهاند. در تحقیق حاضر از تکنیک پرسشنامه جهت جمعآوري اطلاعات استفاده شده است.
نحوه گردآوري دادهها در این تحقیق بر این مبنا است که گویهها از دل ادبیات تحقیق، نتایج تحقیقات پیشین و همچنین بایدها و نبایدهاي نظریه دين و رسانه گردآوري شد و از طریق پرسشنامههایی که در میان استادان ارتباطات روحانيان با تجربه توزیع شد مورد سنجش قرار گرفت. پاسخها با کمک برنامه رایانهاي کوانل و با استفاده از آزمون نمرة استاندارد zو بار عاملی، تحلیل شد.
جامعه آماري این پژوهش را کلیه اساتید رشتۀ ارتباطات و همچنین کلیۀ روحانيان داراي تجربه كاري و يا تحقيقاتي در عرصه برنامههاي ديني داشته باشند، تشکیل میدهند.
جهت نمونه پایان نامه کارشناسی ارشد pdf کلیک کنید
در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه علوم انسانی با ما در ارتباط باشید.