انجام پایان نامه رفتار حرکتی
انجام پایان نامه رفتار حرکتی که از زیرشاخه های رشته تربیت بدنی می باشد نکاتی دارد که دانشجو باید بداند. در این بخش از آموزش انجام پایان نامه رفتار حرکتی سعی در ارائه نمونه فصل 5 پایان نامه داریم تا علاقه مندان با نحوه انجام پایان نامه رفتار حرکتی بیشتر آشنا شوند. انجام پایان نامه حاضر در سال 92 در دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه باهنر کرمان به سرانجام رسیده است. دانشجویان میتوانند از این فایل با ذکر منبع در انجام پایان نامه تربیت بدنی خود استفاده نمایند.
نتيجه گيري کلي در انجام پایان نامه رفتار حرکتی حاضر:
به طور کلی می توان نتیجه گرفت که استفاده از دستورالعمل های کانون توجه بیرونی نزدیک به دلیل اینکه شرکت کنندگان در این تکلیف مبتدی بودند، می توانستند این نوع پیامد حرکت را به حرکات بدن خود ربط دهند و برای آنها قابل درک تر بود، بهتر می باشد. بنابراین در مربیان، معلمان و افراد درگیر در آموزش مهارت های حرکتی در ارائه و تنظیم دستورالعمل های توجهی باید به سطح مهارت فراگیران توجه کافی را مبذول دارند. همچنین یادداری تحت شرایط تکلیف مضاعف به دلیل آنکه به گونه ای باعث افزایش منابع توجهی و درگیر شدن در فرایندهای غیر هوشیارانه می شود، باعث افزایش سطح اجرا در هر سه گروه شرکت کنندگان شد. از آنجایی که تکلیف پیگردی مورد نظر در حافظه دیداری پردازش می شود با تکلیف ثانویه دیداری تداخل پیدا می کند و منجر به کاهش اجرای تکلیف پیگردی می شود (کوچینی و همکاران،2002). بنابراین به طور کلی هر سه گروه در اجرای تکلیف پیگردی تحت شرایط تکلیف مضاعف شنیداری دارای عملکرد بهتری هستند.
پيشنهادات:
5-5-1 پيشنهادات کاربردي برخاسته از تحقيق:
1) با توجه به نتایج تحقیق که نشان می دهد دستورالعمل های کانون توجه بیرونی دور منجر به عملکرد بهتر تحت شرایط تکلیف مضاعف می شود، لذا پیشنهاد می شود متقاضیان فراگیری مهارت رانندگی از این نوع کانون توجه برا یادگیری این مهارت استفاده کنند.
2) همچنین با توجه به مشخص شدن برتری کانون های توجهی بیرونی در این تحقیق از آموزش دهندگان مهارت های حرکتی پیگردی نظیر دوچرخه سواری، رانندگی و غیره خواسته می شود تا در تعلیم فراگیران این مهارت ها از این دستورالعمل ها جهت افزایش سرعت و دقت یادگیری استفاده کنند (گروه های کانون توجه بیرونی نسبت به گروه کنترل دقت بیشتری در عملکرد پیگردی داشته و همچنین با سرعت بیشتری پیشرفت داشتند).
5-5-2 پيشنهادات براي تحقيقات آينده:
1) با توجه به اینکه هدف اصلی این تحقیق بسط نتایج بدست آمده به مهارت های پیگردی نظیر رانندگی است، پیشنهاد می شود در تحقیقات آتی جهت ارائه تکلیف ثانویه از یک تکلیف زمان واکنش انتخابی استفاده شود تا به شرایط حقیقی نزدیکتر باشد.
2) باتوجه به اینکه در این تحقیق از ایجاد شرایط تکلیف مضاعف به عنوان آزمون یادداری استفاده شد پیشنهاد می شود یک مرحله آزمون یادداری عادی نیز تعبیه شده و نتایج آن با نتایج شرایط تکلیف مضاعف جهت پی بردن به اختلافات و کشف بهترین نوع آزمون یادداری مقایسه شود.
3) پیشنهاد می شود تحقیق مشابه با تحقیق حاضر با استفاده از رانندگان متبحر انجام شود و بررسی شود که آیا جهت دهی توجهی بر روی این فراد نیز تاثیر گذار می باشد یا خیر.
4) با توجه به اینکه در تحقیق حاضر امکان استفاده از دستورالعمل های کانون توجه درونی فراهم نشد و همچنین وجود نتایج متضاد در ادبیات موجود، پیشنهاد می شود در تکالیف مشابه از این نوع جهت دهی توجه نیز به منظور کشف بهترین نوع کانون توجه استفاده شود.
جهت دانلود فایل کامل کلیک کنید
در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به مشاوره در زمینه انجام پایان نامه با ما در اراتباط باشید.